Forma Fitness Zdrowe nawyki

Zdrowe nawyki? Na ich wykształcenie potrzebujesz aż...

Zdrowe nawyki? Na ich wykształcenie potrzebujesz aż...
[fot: Fotolia]

Jeszcze do niedawna wielu z nas wierzyło, że wykształcenie nowego nawyku, jak codzienna gimnastyka, zdrowe odżywianie zajmuje 21 dni. Jednak najnowsze badania wskazują, że dopiero po 66 dniach jesteśmy w stanie powiedzieć, że jakaś czynność weszła nam w krew.

Specjaliści z University College London wskazali, że wykształcenie w sobie zdrowych nawyków nie jest sprawą tak łatwą i szybką jak nam się wydaje. Potrzeba znacznie więcej czasu, niż 21 dni, aby regularne ćwiczenia, wypijanie odpowiedniej ilości wody stały się naszym zdrowym nawykiem.

- Czas, jaki musimy poświęcić na wykształcenie w sobie jakiegoś nawyku trwa o wiele dłużej niż trzy tygodnie, jak wielu do tej pory sądziło. Jest to również zależne od rodzaju nawyku, jaki chcemy w sobie wyrobić. Zautomatyzowanie wykonywania pewnych czynności zajmuje więcej niż 66 dni, które jak wskazały nasze badania to średni czas na wyrobienie sobie jakiegoś przyzwyczajenia - wskazuje psycholog Phillippa Lally, autorka badań.

- Istotną rolę w ich wyrabianiu jest duża motywacja i samokontrola. Należy pamiętać, że czynność powtarzaną niemal codziennie, po pewnym czasie wykonujemy nieświadomie. Dlatego wypracowanie nowych przyzwyczajeń nie tylko jest procesem długotrwałym, ale również wymagającym systematycznej pracy - dodaje specjalista.

Tak więc wyrobienie w sobie nawyku picia wody, będzie dla nas łatwiejsze i zajmie o wiele mniej czasu niż wykształcenie w sobie przyzwyczajenia do codziennej gimnastyki. Prawdopodobnie im więcej wysiłku od nas samych wymaga wykonanie pewnej czynności, tym dłużej ten nawyk będzie się kształtował.

Czytaj w Menstream.pl
Wystarczy garść dziennie, aby zrzucić oponkę
Ich zaletą są nie tylko walory smakowe, orzechy wpływają także na koncentrację i pamięć.
Więcej snu, to lepsza motywacja
Zmęczenie, to zdaniem specjalistów jeden z podstawowych czynników, który odwodzi nas od realizowania swoich postanowień. Najnowsze badania wykazały, że osoby, które śpią przynajmniej siedem godzin mają silniejszą wolę i większą chęć i motywację do działania.
Dziesięć porad jak uniknąć sylwestrowego kaca
Przed imprezą nie należy jeść makaronu, chleba, kaszy i ryżu. Do alkoholu dodawać dużo kostek lodu.
Biegaj tak wolno, żebyś mógł śpiewać
To równie skuteczne, jak morderczy trening.
Tagi:

zdrowie

odżywianie

zdrowy styl życia

zdrowe nawyki

Partner:

2015-01-12
SKOMENTUJ

  
Podaj pierwszy znak kodu GbYKb
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu