Forma Fitness Ławka skośna czy prosta
2015-01-16 06:43:00

Ławka skośna czy prosta? Najlepiej wybrać regulowaną. Te ćwiczenia wyglądają na łatwe, ale wielu na nich poległo

1/6
Ćwiczenia na ławce są proste i bezpieczne - przekonują eksperci.
fot: Fotolia

Dobrą ławkę do ćwiczeń kupisz za mniej niż sto złotych. Decydując się na nią aranżujesz w domu małą siłownię. Szkoda ci pieniędzy? Nie zniechęcaj się. Czasem wystarczy trochę pomysłowości podczas treningu w parku.

Można wyróżnić trzy rodzaje ławek: prostą, skośną oraz regulowaną. Pierwsza jest zawsze skierowana poziomo do podłogi. Służy do najprostszych ćwiczeń, pozwala na zmianę wysokości nad ziemią. Skośna umożliwia zróżnicowanie kąta nachylenia. Dzięki temu można skupić się na różnych partiach mięśniowych i zwiększyć poziom trudności wykonywanych ćwiczeń. Ławka regulowana łączy zalety obu produktów.

Najlepiej wybrać tą ostatnią. - Można na niej wyćwiczyć właściwie wszystkie grupy mięśniowe - przekonuje trener Norbert Gotz. - Używając zewnętrznego obciążenia dodatkowo utrudniamy trening. W tym celu najlepiej dokupić hantle. W niektórych ćwiczeniach można je zastąpić butelką wody.

- Często polecam ten sprzęt, szczególnie osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z siłownią - zdradza trener Mateusz Panek. - Ćwiczenia są proste i bezpieczne. Łatwo je zapamiętać, więc można je powtórzyć w domu. Właściwie każdy może stworzyć swoją małą siłownię, bo ceny rozpoczynają się już od 80 złotych.

Co z przeciwskazaniami? - Zrezygnować powinny osoby mające problem z kręgosłupem i stawami. Nawet jeśli nic nam nie dolega, przed pierwszym razem najlepiej sięgnąć po radę trenera. Będzie bezpieczniej, a efekty będą lepsze - dodaje.


Zachwyć sześciopakiem. Na następnej stronie poznasz proste ćwiczenia

Damian Tomczyk
SKOMENTUJ

  
Podaj drugi znak kodu Jt91f
KOMENTARZE
  • 16.01.15, 10:44:46

    ~Agent888

    Ta, wielu na nich poległo, czyli złapało kontuzje tak? Tak idiotycznego wyboru nikt inny by nie wymyślił. Te wyciskanie hantla za głowę to bardzo niebezpieczne ćwiczenie.
    odpowiedz
  • 16.01.15, 15:44:15

    ~incognitor

    ~Agent888 napisał(a):
    Ta, wielu na nich poległo, czyli złapało kontuzje tak? Tak idiotycznego wyboru nikt inny by nie wymyślił. Te wyciskanie hantla za głowę to bardzo niebezpieczne ćwiczenie.


    Nieprawda, to bardzo dobre ćwiczenie pozwalające poprawić kształt klatki, dodatkowo stymulujące mięśnie międzyżebrowe. Tyle tylko, że to nie jest ćwiczenie dla początkujących. Żeby uniknąć kontuzji trzeba:
    1. Mieć dobrą technikę
    2. Być rozciągniętym
    3. Stosować dobrze dobrany ciężar (a przy tym ćwiczeniu hantle 40-50 kg kuszą...)
    odpowiedz
  • 30.01.15, 19:29:00

    lukas33

    nie mam czasu na siłownię więc zakupiłem sobie sporo sprzętu w elektro.pl i wyciskam siódme poty w domu
    odpowiedz
  • 21.07.15, 17:54:49

    ~Rafał Kos

    Samemu także myślę o kupnie jakieś taniej i dobrej ławki do ćwiczeń. Nie wiem tylko czy brać taką z dodatkowymi hantlami, gumami do rozciągania czy nawet stojakom na sztangę. Dlatego mam pytanie czy taka będzie coś warta http://www.open-youweb.com/lawka-do-brzuszkow-olympics-sport-opinia/ czy nada się on do ćwiczeń w domu, a może lepiej kupić coś lepszego. Jeśli ktoś się orientuje to proszę o odpowiedź
    odpowiedz
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu