Ćwiczenia na Mięśnie przedramienia - najlepszy trening na Mięśnie przedramienia

Mięśnie przedramienia

Mięśnie przedramienia dzielą się na trzy grupy: grupa mięśni przednich, tylnych oraz bocznych. Najsilniejszą z nich jest ta pierwsza. Pojawiają się w niej przede wszystkim zgniatacze, m.in. zgniatacz promieniowy nadgarstka czy zgniatacz powierzchniowy palców. Grupa tylna to z kolei mięśnie prostowniki, m.in. kciuka, wskaziciela oraz nadgarstka, a także mięśnie odwodziciele. Ostatnia z grup - boczna odpowiada za prostowanie nadgarstka oraz rotowanie przedramienia. Mięśnie przedramion są stosunkowo małymi partiami. Z tego też powodu nie należy ich ćwiczyć zbyt często. Nawet profesjonaliści, którzy trenują codziennie na tą partię poświęcają maksymalnie dni w tygodniu. Warto pamiętać również o tym, że znaczna część ćwiczeń na barki czy bicepsy również angażuje mięśnie przedramion. Aby trening na tą część ramion rzeczywiście przyniósł oczekiwane rezultaty, należy wykonywać zwiększoną liczbę powtórzeń. Choć ćwiczenia na mięśnie przedramion nie należą do skomplikowanych, należy wykonywać je ze szczególną starannością. Zanim przystąpisz do właściwego treningu koniecznie zadbaj o właściwą rozgrzewkę stawów łokciowych, barkowych, kręgosłupa oraz nadgarstków.

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady