Ćwiczenia na Mięśnie pośladków - najlepszy trening na Mięśnie pośladków

Mięśnie pośladków

Pośladki są jedną z bardziej umięśnionych części ciała człowieka. Ich główne zadanie polega na prostowaniu stawu biodrowego, a także odwodzeniu i skręcaniu ud. Dzięki nim nie tylko możemy zachować prawidłowa postawę ciała, ale również sprawnie się poruszać. Na każdy pośladek składają się trzy mięśnie: mięsień pośladkowy wielki, średni oraz mały. Pierwszy z nich może mieć nawet cztery centymetry grubości i to właśnie on odpowiada za kształt naszej pupy. Jego górna część zaczyna się w okolicach kości udowej i kończy się w okolicach tylnej kości miednicy. Poza tym to właśnie mięsień pośladkowy wielki chroni nas przed upadkiem do przodu. Nieco wyżej znajduje się mięsień pośladkowy średni. To właśnie on odgrywa największą rolę podczas chodzenia. Poza tym jest najsilniejszym odwodzicielem uda. Pomiędzy mięśniem pośladkowym wielkim a średnim leży mały. To m.in. jemu zawdzięczamy możliwość prostowania oraz zginania stawu biodrowego czy obracania uda do wewnątrz i na zewnątrz.

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady