Ćwiczenia na Mięśnie brzucha - najlepszy trening na Mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha tworzą aż cztery grupy mięśniowe: mięśnie proste, skośne zewnętrzne i wewnętrzne oraz wewnętrzne. Najczęściej są one pokryte warstwą tkanki tłuszczowej, która powoduje, że nawet pomimo ćwiczeń, nie zawsze udaje się nam osiągnąć wymarzone efekty. Jeśli więc zależy Ci na wyraźnie zaznaczonym kaloryferze w pierwszej kolejności pozbądź się oponki, a dopiero później zabierz się za trening siłowy. Nie wszyscy wiedzą, że mięśnie brzucha usztywniają całą naszą sylwetkę. Z tego też powodu wykorzystujemy je w mniejszym lub większym stopniu podczas niemal wszystkich ćwiczeń. W prawidłowo ułożonym planie treningowym ćwiczenia dedykowane jedynie tej partii mięśni powinny więc być wykonywane jako ostatnie. Po treningu o średniej intensywności mięśnie naszego brzucha będą regenerowały się przez 48 godzin. Jeśli jednak ćwiczyłeś na 200 procent, powinieneś liczyć się z tym, że twój kaloryfer będzie potrzebował nawet dwa razy dłuższego odpoczynku

Czytaj dalej
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady