Forma Atlas ćwiczeń Baza ćwiczeń Mięsień najszerszy grzbietu
Ćwiczenia na Mięsień najszerszy grzbietu - najlepszy trening na Mięsień najszerszy grzbietu

Mięsień najszerszy grzbietu

To właśnie mięsień najszerszy grzbietu posiada największą powierzchnię spośród wszystkim mięśni w ciele człowieka. Jego podstawową funkcją jest przywodzenie, odwracanie oraz prostowanie ramion. Poza tym podczas silnych wdechów i wydechów wspomaga oddychanie. Każdy człowiek ma dwa mięśnie najszersze grzbietu, które są położone po obu stronach kręgosłupa. Ich początek znajduje się w okolicach kości ramiennej. Im mięśnie schodzą niżej, tym bardziej się rozszerzają. W najniżej położonym punkcie sięgają natomiast bioder. Silne mięśnie najszersze grzbietu dodają nie tylko większej pary, ale również znacznie wzmacniają uderzenia. Odpowiednio wyćwiczone spowodują, że będziesz się lepiej wspinał, szybciej wiosłował oraz pływał. Warto pamiętać również o tym, że dzięki rozbudowanym mięśniom najszerszym grzbietu, łatwiej ustabilizować i prostować sylwetkę. Ponieważ mięśnie grzbietu pełnią szereg ważnych funkcji i są jedną ze szczególnie narażonych na kontuzję grup, podczas treningów należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Jeśli więc nie masz jeszcze niewystarczającego doświadczenia, lepiej nie forsuj grzbietu zbyt dużymi ciężarami. Tylko dzięki odpowiedniemu dobraniu obciążeniem będziesz w stanie wykonać ćwiczenie poprawnie technicznie. Równie ważne jest także odpowiednie tempo. Ćwiczenia wykonywane zbyt szybko nie przyniosą żadnego efektu. Z kolei zbyt gwałtowne ruchy mogą doprowadzić do poważnej kontuzji.

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady