Forma Atlas ćwiczeń Baza ćwiczeń Mięsień czworogłowy uda
Ćwiczenia na Mięsień czworogłowy uda - najlepszy trening na Mięsień czworogłowy uda

Mięsień czworogłowy uda

Mięsień czworogłowy znajduje się w przedniej części uda i składa się z czterech osobnych mięśni: mięśnia prostego uda oraz trzech mięśni obszernych: pośredniego, bocznego oraz przyśrodkowego. To właśnie od nich zależy m.in. to jak szybko potrafisz biegacz czy jak wysoko podskoczysz. Przednia część ud jest zawsze silniejsza niż tył, dlatego planując trening, zaczynaj od ćwiczeń na mięsień czworogłowy uda, a dopiero później pracuj nad mięśniem dwugłowym. Na sam koniec zostaw sobie natomiast łydki. Podstawową funkcją mięśnia czworogłowego uda jest prostowanie nóg w kolanach. Im więc będą bardziej sprawne tym Ty będziesz szybszy. Poza tym to właśnie on zapobiega upadkowi na plecy, kiedy przenosisz ciężar ciała do tyłu. Wyizolowanie pracy mięśnia czworogłowego uda jest bardzo trudne, dlatego nawet podczas ćwiczeń z maszyną aktywne będą również mięsień dwugłowy uda oraz mięśnie łydek. Po treningu o niskiej intensywności mięśnie czworogłowe uda powinny odpoczywać przez co najmniej dwie doby. Jeśli jednak pracujesz nad nimi bardziej aktywnie, pamiętaj o tym, że regeneracja może trwać nawet 72 godziny.

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady