Ćwiczenia na Mięsień czworoboczny - najlepszy trening na Mięsień czworoboczny

Mięsień czworoboczny

Mięsień czworoboczny wchodzi w skład mięśni grzbietu. Ma trójkątny kształt, a jego początek znajduje się niedaleko czaszki, skąd biegnie wzdłuż kręgosłupa aż w okolice obręczy barkowej. Jego wierzchołek sięga aż obojczyka i łopatek. Podstawową funkcją mięśnia czworobocznego jest unoszenie i ściąganie łopatek. Silniejszy mięsień czworoboczny to mocniejsze plecy. Dzięki nim można natomiast szybciej pływać, lepiej wiosłować, a nawet wspinać się na skałkach czy więcej razy podciągać na drążku. Poza tym odpowiednio wyćwiczone mięśnie pleców pozwalają na zadawanie mocniejszych ciosów. Prawidłowo opracowany plan treningowy powinien zakładać, że mięsień czworoboczny będzie trenowany równie często co mięśnie klatki piersiowej. Tylko dzięki temu można proporcje pomiędzy przednia i tylnicą częścią tułowia będą zachowane, a sylwetka pozostanie prawidłowa. Po treningu o niskiej intensywności mięsień czworoboczny powinien regenerować się przez co najmniej 48 godziny. Im jednak bardziej wzmożone ćwiczenia, tym czas jaki powinien odpoczywać wydłuża się o kolejną dobę.

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady