Ćwiczenia na Klatka piersiowa - najlepszy trening na Klatka piersiowa

Klatka piersiowa

W skład mięśni klatki piersiowej wchodzą w zasadzie dwie grupy: mięśnie piersiowe większe i mięśnie piersiowe mniejsze. Te pierwsze biegną wzdłuż piersi. Drugie, swoim kształtem przypominają trójkąt. Ich zadaniem jest podnoszenie żeber w czasie intensywniejszego oddychania. Dobrze rozwinięta klatka piersiowa jest zasługa ćwiczeń bazujących na zmiennej pracy mięśni naramiennych oraz tricepsów. Trening klatki piersiowej najlepiej więc rozpoczynać od ćwiczeń bardziej ogólnych, np. wyciskania hantli oraz sztangi, a dopiero później przechodzić do tych izolowanych. Regeneracja mięśni klatki piersiowej trwa dłużej niż np. barków. Po niezbyt intensywnym treningu najlepiej więc zrobić sobie nawet trzy dni przerwy. Jeśli jednak znaczni ją obciążyłeś lepiej odpoczywać dać jej odpocząć nawet tydzień. Zanim rozpoczniesz trening mięśni klatki piersiowej dobrze rozgrzej górną partię ciała, uwzględniając przede wszystkim stawy barkowe, łokciowe i nadgarstków

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady