Ćwiczenia na Biceps - najlepszy trening na Biceps

Biceps

Mięsień dwugłowy ramienia, czyli popularny biceps znajduje się w przedniej części ramienia. Dla większości z nas to właśnie on jest symbolem męskiej siły. Może to więc tłumaczyć dlaczego początkujące osoby, przykładają największą wagę do wielkości swoich bicepsów, zapominając o pozostałych grupach mięśniowych. Podczas treningu mięśni dwugłowych ramienia koniecznie należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Pierwsza z nich mówi o tym, że aby trening był najbardziej efektywny faza negatywna, a więc ta, podczas której opuszczamy ciężar zawsze powinna być wykonywana wolniej niż faza pozytywna, kiedy je podnosimy. Poza tym prawidłowe wykonywanie ćwiczeń na bicepsy wymaga wyizolowania ich pracy. Koniecznie należy więc się starać, by utrzymywać stabilną pozycję, a ruch wykonywany był jedynie w stawie łokciowym. Wiąże się to również z odpowiednim dobraniem ciężaru. Jeśli więc nie jesteśmy w stanie prawidłowo wykonać ćwiczenia z większym obciążeniem, zmniejszmy je. Przed rozpoczęciem właściwego treningu, należy wykonać rozgrzewkę. Poza stawami łokciowym oraz nadgarstkami koniecznie nie można zapominać również o stawach barkowych i kręgosłupie. Dobrym rozwiązaniem jest również wcześniejsze przeprowadzenie kilkuminutowego treningu aerobowego

Czytaj dalej
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady