Ćwiczenia na Barki - najlepszy trening na Barki

Barki

W skład mięśni barków wchodzą: przednie aktony, boczne aktony oraz tylne aktony. Jeśli są odpowiednio rozbudowane, są jednymi z najbardziej widocznych. Barki pracują podczas wykonywania większości ćwiczeń angażujących ramiona. Z tego też powodu po kolejnych treningach poszczególne aktony mogą być bardziej zmęczone niż inne. Warto mieć to na uwadze układając indywidualny plan treningowy. Jeśli podczas ćwiczenia barków nie skupiałeś się jedynie na nich, twoje mięśnie powinny zregenerować się już po upływie dwóch dób. Jeśli jednak ćwiczyłeś z większą intensywności, ich ?dochodzenie do siebie? może trwać nawet cztery dni. Stawy tej grupy mięśniowej są szczególnie narażone na kontuzje. Zanim więc zaczniesz nad nimi pracować, koniecznie przeprowadź rozgrzewkę, składającą się z wymachów oraz krążeń ramion, a także rozciągania mięśni rąk i pleców. Dopiero teraz możesz rozpocząć właściwy trening, pamiętaj jednak, by najpierw zaczynać od mniejszych ciężarów i stopniowo przechodzić do większych.

Czytaj dalej
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady