Męski Świat Gadżety Drobne RTV i AGD nabywaj za… punkty

Drobne RTV i AGD nabywaj za… punkty

Programy lojalnościowe to jedna z form reklamy, z której korzystają nie tylko firmy, lecz także banki. Również klienci mogą zyskać, jeśli decydują się zbierać punkty. Można je później zamienić na wybrane produkty.

Na co dzień korzystamy z wielu sprzętów AGD i RTV. Często doceniamy je dopiero wówczas, gdy urządzenie, którego potrzebujemy, akurat się zepsuje. Drobne RTV czy AGD, np. radiobudzik, suszarkę, żelazko, czajnik elektryczny lub elektroniczną nianię, nie zawsze musimy kupować. Biorąc udział w programach lojalnościowych lub zbierając punkty, możemy nie odczuć wydatku związanego z zakupem. Jak to możliwe?

W ostatnim czasie wiele banków przewiduje opcję nagradzania klientów, który np. zdecydowali się na karty kredytowe. Na takiej zasadzie działa m.in. karta kredytowa World MasterCard, która pozwala na zbieranie punktów. Są one naliczane za dokonanie transakcji bezgotówkowej powyżej kwoty przewidzianej przez bank. W efekcie karta kredytowa, która jest intensywnie używana przez klienta, może sprawić, że nie będzie on musiał wydawać gotówki, gdy pojawi się konieczność dokonania drobnych zakupów w dziale RTV lub AGD.

Nie tylko karta kredytowa pozwala na zbieranie punktów

Możliwość zbierania punktów przewidziały zarówno sklepy internetowe, firmy usługowe, jak i banki. Te ostatnie wykorzystują w tym celu karty kredytowe. Karta kredytowa umożliwia bowiem opłacanie wszystkich kosztów – zarówno drobnych, codziennych zakupów, jak i większych wydatków, które mogą być związane z koniecznością umeblowania mieszkania czy zakupu funkcjonalnego samochodu osobowego dla całej rodziny.

Jakie rozwiązania w tym zakresie przewidziały inne podmioty działające na rynku? Zdecydowana większość wydaje karty stałego klienta, na których są odnotowywane punkty. By jednak punkty zostały naliczone, klient musi pamiętać o okazaniu karty przez naliczeniem zakupów. Pod tym względem karta kredytowa ma zdecydowaną przewagę, bo wystarczy nią zapłacić, by zebrać kolejne punkty. Nie oznacza to jednak, że brakuje zwolenników kart stałego klienta. Przeciwnie, konsumenci już dawno zauważyli, jakie korzyści płyną z ich posiadania.

Więcej niż RTV czy AGD

Punkty zebrane przez klienta i zapisane na karcie kredytowej czy karcie stałego klienta najczęściej można wymienić na produkty w więcej niż jednym sklepie. Oznacza to, że bez ponoszenia dodatkowych kosztów możemy zakupić nie tylko sprzęt AGD czy RTV. Zdecydowana większość podmiotów decydujących się na wprowadzenie takiego rozwiązania proponuje klientom skorzystanie z ofert więcej niż jednej firmy, np. księgarni czy drogerii.

W przypadku wspomnianego RTV czy AGD sporo firm i banków pozwalających na gromadzenie punktów umożliwia zebranie takich kwot, które pokryją jedynie zakupy z działu drobnego sprzętu. Jest to podyktowane praktycznością – klientom trudno byłoby zebrać kwoty wystarczające na sfinansowanie zakupu np. pralki czy lodówki. Z drugiej strony możliwość odebrania ze sklepu np. dobrej jakości słuchawek bez konieczności wyjmowania z portfela gotówki potrafi zachęcić do częstego korzystania z karty kredytowej lub usług konkretnej firmy.

Tagi:

2015-11-20
SKOMENTUJ

  
Podaj trzeci znak kodu ucrPj
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.