Forma Ekspert radzi W jaki sposób się rozciągać, aby nie nabawić się kontuzji?
Ekspert radzi

W jaki sposób się rozciągać, aby nie nabawić się kontuzji?

Mięśnie powinny mieć odpowiednią długość a stawy optymalną ruchomość, normy są jasno i precyzyjnie opisane, błędem jest ?rozciąganie? mięśni które mają odpowiednią długość lub próba zwiększania zakresu ruchu w stawie, który ma już niestabilność. W przypadku gdy zakres jest ograniczony lub długość za mała używamy technik Stretching funkcjonalnego lub PIR ( poizometrycznej relaksacji mięśniowej), raczej nie zalecamy rozciągania statycznego, może ono doprowadzić do rozciągnięcia struktur biernych (więzadeł i torebek stawowych) co powoduje niestabilność. Pogłębianie ruchów w trakcie rozciągania to największy błąd, może doprowadzić do zerwania mięśnia.

SKOMENTUJ PORADĘ:

  
Podaj czwarty znak kodu qxABg
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu