Forma Bieganie Cztery lata życia marnujesz na kaca! Dzięki tym ćwiczeniom lepiej go zniesiesz
2015-01-01 07:00:00

Cztery lata życia marnujesz na kaca! Dzięki tym ćwiczeniom lepiej go zniesiesz

1/6
Najczęściej pijemy w soboty i niedziele - wynika z badań. Kac będzie mniejszy, gdy poćwiczysz
fot: istockphoto

Dzień po imprezie 70 proc. osób jest zmęczonych, 40 proc. wymiotuje, a 20 proc. odczuwa skołowanie - wynika z badania przeprowadzonego przez centrum YorkTest. Z objawami najczęściej walczymy za pomocą wody - tak robi 80 proc. imprezowiczów. Według ekspertów świetnym sposobem na pozbycie się promili są ćwiczenia. Trzeba tylko pamiętać o kilku zasadach.

Po piciu jedni cierpią bardziej, inni mniej. Od czego to zależy? Tolerancja na alkohol ma związek z płcią. Mężczyźni mają bardziej wydatną wątrobę. Nie bez znaczenia pozostają geny. Jeśli ojciec miał mocną głowę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że syn ją odziedziczy.

To, co jemy, ma znaczenie. Na przykład tłuste potrawy spowalniają wchłanianie alkoholu. Istotne jest również, czy w ostatnim czasie zażywaliśmy leki - ich pozostałości w organizmie mogą szkodzić. Kacowi sprzyja mieszanie alkoholi oraz palenie (toksyny z papierosów obciążają wątrobę).

- Mamy kaca, bo mało spaliśmy, a przede wszystkim zatruliśmy i odwodniliśmy organizm - zauważa trenerka Marta Radziszewska. - Ćwiczenia to naprawdę dobry pomysł na szybszy powrót do formy. Wcześniej musimy jednak odespać zmęczenie i nie żałować sobie wody.

Jak łagodniej przeżyć kaca? Czytaj na następnej stronie

Damian Tomczyk
SKOMENTUJ

  
Podaj pierwszy znak kodu eMSCb
Ekspert radzi

Maratończyk, Ironman, Norseman, trener sportów wytrzymałościowych, najprawdopodobniej jedyny w Polsce trener ultra maratończyków.      

Blog autora Zobacz porady
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu