Ćwiczenia na Triceps - najlepszy trening na Triceps

Triceps

To właśnie mięsień trójgłowego stanowi ponad połowę masy mięśniowej naszych ramion. Jeśli więc zależy Ci na tym by mieć silne i dobrze wyrzeźbione ramiona nie skupiaj się na samych bicepsach. W skład tricepsa wchodzą trzy głowy: boczna, przyśrodkowa oraz długa. Ta pierwsza nadaje mu charakterystyczny kształt podkowy. Wszystkie one odpowiadają za prostowanie przedramienia oraz prawidłowe funkcjonowanie stawów w łokciach. Ponadto, głowa długa bierze udział w prostowaniu ramienia. Odpowiednio wyćwiczone tricepsy nie tylko spowodują, że obwód Twojego ramienia stanie się większy, ale również będą lepiej amortyzowały łokieć. A to przydaje się nawet podczas codziennej jazdy na rowerze po nierównej nawierzchni. Poza tym mocniejszy mięsień trójgłowy to również silniejsza górna partia tułowia. Na odpowiednio dobranych ćwiczeniach na triceps z pewnością skorzystają również barki oraz klatka piersiowa. Zanim jednak przystąpisz do właściwej części treningu zadbaj o właściwą rozgrzewkę stawów łokciowych, a także nadgarstków.

Czytaj dalej
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady