Ćwiczenia na Mięsień dwugłowy uda - najlepszy trening na Mięsień dwugłowy uda

Mięsień dwugłowy uda

Mięsień dwugłowy uda stanowi jedną z trzech grup mięśniowych tylnej części uda i jak sama nazwa wskazuje w jego skład wchodzą dwie głowy długa i krótka. Pierwsza z nich zaczyna się przy guzie kulszowym i kończy przy kości strzałkowej. Choć krótsza z nich również do niego sięga swój początek ma przy kości udowej. Mięsień dwugłowy uda pełni szereg ważnych funkcji. To właśnie on odpowiada m.in. za prostowanie i przywodzenie uda. Poza tym wspomaga również staw kolanowy podczas zginania i odwracania. Dlatego zanim rozpoczniesz trening na tą partię mięśni koniecznie zadbaj o odpowiednią rozgrzewkę stawów. Dla większości mężczyzn symbolem umięśnionej sylwetki są okazałe barki czy bicepsy. Tymczasem umięśnione uda wcale nie są mniej ważne. Nie tylko pozwalają na lepszą stabilizacje pozycji, ale jeszcze chronią wiązadła w kolanach, a nawet pomagają w czasie miłosnych uniesień. Szczególnie jeśli preferujecie pozycje, w których to partnerka jest na górze.

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady