Ćwiczenia na Łydki - najlepszy trening na Łydki

Łydki

W skład mięśnia trójgłowego łydki wchodzi mięsień płaszczkowaty oraz przednia i boczna głowa mięśnia brzuchatego. Ten pierwszy biegnie od kości podudzia do kości piętowej, a jego funkcją jest prostowanie stopy. Drugi zaczyna się pod kolanem, a kończy ścięgnem Achillesa. Poza prostowaniem stropy jego głównym zadaniem jest pomaganie w zginaniu oraz blokowaniu stawu kolanowego. Choć tuż pod skórą znajduje się mięsień brzuchaty, duży wpływ na kształt łydek ma również mięsień płaszczkowaty. Im ten jest bowiem większy tym bardziej napiera na mięsień brzuchaty, powodując jego mocniejsze wypchnięcie. Mięśnia łydek powinniśmy poświęcać uwagę raz w tygodniu. Najlepiej zaraz po treningu mięśni ud. Podczas jednego treningu najkorzystniej jest wykonać trzy ćwiczenia poświęcone jednie tej partii. Jednak aby uniknąć przeciążeń konieczne jest przygotowanie stawów do wzmożonego wysiłku. Zanim więc przystąpisz do zasadniczej części treningu, wykonaj kilka serii wstępnych z dużo mniejszym obciążeniem W skład mięśnia trójgłowego łydki wchodzi mięsień płaszczkowaty oraz przednia i boczna głowa mięśnia brzuchatego. Ten pierwszy biegnie od kości podudzia do kości piętowej, a jego funkcją jest prostowanie stopy. Drugi zaczyna się pod kolanem, a kończy ścięgnem Achillesa. Poza prostowaniem stropy jego głównym zadaniem jest pomaganie w zginaniu oraz blokowaniu stawu kolanowego. Choć tuż pod skórą znajduje się mięsień brzuchaty, duży wpływ na kształt łydek ma również mięsień płaszczkowaty. Im ten jest bowiem większy tym bardziej napiera na mięsień brzuchaty, powodując jego mocniejsze wypchnięcie. Mięśnia łydek powinniśmy poświęcać uwagę raz w tygodniu. Najlepiej zaraz po treningu mięśni ud. Podczas jednego treningu najkorzystniej jest wykonać trzy ćwiczenia poświęcone jednie tej partii. Jednak aby uniknąć przeciążeń konieczne jest przygotowanie stawów do wzmożonego wysiłku. Zanim więc przystąpisz do zasadniczej części treningu, wykonaj kilka serii wstępnych z dużo mniejszym obciążeniem

Czytaj dalej
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady