Ćwiczenia na Dolna część pleców - najlepszy trening na Dolna część pleców

Dolna część pleców

Mięśnie znajdujące się w dolnej części pleców odpowiadają przede wszystkim za schylanie się. Wśród nich największą grupę stanowią te często nazywane prostownikiem grzbietu. W nim z kolei można wyodrębnić mięsień biodrowo-żebrowy, mięsień najdłuższy oraz mięsień kolcowy. Poza tym mięśnie dolnej części pleców pomagają nam zachować odpowiednią postawę, a także prostują i wyginają w łuk nasz kręgosłup. Bez nich nie bylibyśmy również w stanie tak sprawnie wyciągać czy obracać głowy. Jeśli więc podczas treningów poświęcimy im odpowiednio dużo uwagi z pewnością będą należycie osłaniały i izolowały nasz kręgosłup. Ćwiczenia na dolną część pleców najlepiej zostawić sobie na koniec treningu. W przeciwnym razie może nie starczyć nam sił na to, by poprawienie wykonywać te, które choć bezpośrednio nie działają na dolną partię pleców również będą je angażowały Silna dolna część pleców sprawia, że z większą parą możemy trenować również inne partie ciała. Poza tym mocny kręgosłup przydaje się do każdej wykonywanej na stojąco aktywności.

Czytaj dalej
Sprawdź w WP.pl
  • Sport - najnowsze informacje ze świata sportu
Ekspert radzi

Tomasz Gać - trener osobisty, fizjoterapeuta i specjalista przygotowania motorycznego. Właściciel firmy świadczącej usługi z zakresu treningu indywidualnego i poradnictwa dietetycznego.      

Strona autora Zobacz porady